En doorrrr....

23 juni 2022 - Grandtully, Verenigd Koninkrijk

Vandaag stond Midhope Castle op het programma. Het kasteel van de hoofdpersoon Jamie uit Outlander.

Ik was al op tijd wakker en rond 9 uur klaar om te gaan. Tent afgebroken en weer op pad. Nog geen idee waar de dag eindigt maar dat zie ik onderweg wel. Onderweg gestopt bij een Lidl om boodschappen te doen. Mooi gemakkelijk dacht ik maar....het assortiment is wel flink anders dan thuis. Leuk om te zien. Voor 2 dagen boodschappen gedaan want je weet maar nooit.

Midhope Castle is een leuk klein kasteeltje. Helaas alleen aan de buitenkant te bekijken. De binnenkant lijkt behoorlijk vervallen. Wie weet kunnen ze met de opbrengst van al die Outlander toeristen straks de boel opknappen😊. Want dat het daardoor een stuk drukker is is duidelijk.

Half uurtje later dus weer onderweg. Nu was ik op weg er naartoe een beetje verdwaald en in een leuk havenplaatsje terecht gekomen vlak bij Edinburgh. Queensferry heet het. Mooie plek voor een lunch dacht ik. Makkelijk te vinden als je verdwaalt maar minder makkelijk als je er naar zoekt😁. Uiteindelijk wel gevonden natuurlijk maar ter plekke was het zo druk dat ik ver buiten het plaatsje zou moeten parkeren. Laat maar.....

Ik besloot naar nog een Outlander kasteel te gaan: Doune Castle (In de serie Castle Leoch). Mooie route er naartoe en een bezoek wat erg de moeite waard was. Het kasteel is gebouwd door de hertog van Albany, die 20 jaar regent was in Schotland. Mooi om door de ruimtes te dwalen en je voor te stellen hoe het leven in de 15e eeuw moet zijn geweest.

En toen was het zomaar 16.00 uur en werd het tijd om een overnachtingsplaats te zoeken. Ik reed nog wat verder naar het noorden en vond een plek in Grandtully. Prachtige omgeving! De heuvels beginnen hier bergen te worden. Genieten!

Straks maar eens kijken wat er hier te doen is. Onderweg hier naartoe al zoveel bezienswaardige plekken gezien, dat gaat ook hier vast goedkomen.

1. Karin:
    23 juni 2022
    Aah jaloers! Je bent er gewoon geweest!😍 leuk om elke dag ff je verhaal te lezen! Ben weer benieuwd naar morgen😎
  2. Grietje Tangenberg:
    Yes! Afgevinkt van mijn lijstje😊
    Fijn dat je het leuk vindt!
  3. Jessica:
    23 juni 2022
    Klinkt prachtig allemaal. Have fun nog😉
  4. Grietje Tangenberg:
    Lukt goed......😊
  5. Henk:
    23 juni 2022
    erg fijn om op deze manier een stukje mee te mogen reizen. je vermaakt je blijkbaar opperbest. het is je gegund.
  6. Grietje Tangenberg:
    Dankjewel😊