Rustig dagje?

24 juni 2022 - Grandtully, Verenigd Koninkrijk

Eigenlijk zou dit een rustig dagje worden. Alleen even een whiskeystokerij bezoeken. Maar na een tip van mijn Engelse buren liep het even anders.....

Rond 11 uur zette ik koers naar de dichtstbijzijnde Whiskey distilleerderij. Dat bleek dus Deware te zijn. Best een bekend merk over de hele wereld! Helaas zaten de rondleidingen voor de hele dag al vol maar er was koffie met een heerlijke whiskey truffel, een winkeltje met leuke kleine flesjes ook.😁 En....een museum. Eigenlijk vond ik dat ook interessanter dan de destilleerderij.

Zo ontdekte ik de reden dat Deware zo bekend geworden is. Eén van de zoons van de oprichter bleek veel verstand te hebben van marketing, toen dat nog lang geen marketing heette. Best uniek voor rond 1900.

Na het bezoek besloot ik verder te rijden naar Loch Tay. Mooi meer, waar je ook mooi omheen kunt rijden. Kost een paar uur maar je komt dan wel op ge-wel-dige plekken. Wat weinig parkeerplaatsen om foto's te maken  dat was een beetje jammer. Eerst een stuk langs het meer. Aan de ene kant water, aan de andere kant bergen. De terugweg leek het of ik door de duinen reed. Maar dan hoger en weidser. En de hele weg heuvels en bochten.

Ik verwonder me wel over de maximum snelheden hier. Op wegen waar je bij ons nauwelijks 60 mag, mag je dat hier ook. Maar dan in mijlen. Dat is bijna 100 km per uur!🤪 Geen haar op mijn hoofd...smal...bochtig...onze eigen 60 is me hard zat. Gelukkig is het niet heel druk dus ik kon dat rustig doen zonder een file achter me op te bouwen😅

Morgen verder. Waar naartoe? 🤔

Richting Inverness denk ik....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariëlle:
    24 juni 2022
    Oh wat een leuke belevenissen lieve Grietje.
    Inverness, leuke plaats ga je ook naar the jail? Xx
  2. Grietje Tangenberg:
    24 juni 2022
    Ik had eigenlijk niet gepland naar de stad zelf te gaan. Maar het is het startpunt van de North Coast 500, de route die ik wil rijden. Maar wie weet.....