Dagje Edinburgh

22 juni 2022 - Loanhead, Verenigd Koninkrijk

Toegegeven, het is weer even wennen, slapen op een luchtbed. Diep slapen was er nog niet bij. Maar ik denk dat ik het nu voor elkaar heb qua dekentjes en slaapzak en kussen dus de komende nacht komt het goed. Hoop ik. 🤔😆😴

Vandaag staat Edinburgh op het program. Ik besloot met de bus naar het centrum te gaan. Dat is prima te doen vanaf hier. Zo'n 45 minuten onderweg en qua kosten ook goed te doen.

Ik had al een aantal dingen uitgezocht om te doen. Voornamelijk dingen uit de Netflix serie Outlander. Bakehouse close, Tweeddale court, waar beiden afleveringen van de serie zijn opgenomen. Maar de bus stopte voor het National Scottish museum. Dan dat eerst maar. Erg groot en gevarieerd museum. Ik koos voor de historische afdeling om iets van de Schotten te begrijpen. Erg interessant!

En als je toch in de buurt bent....ook de pub bezocht waar J.K. Rowlings is begonnen te schrijven aan de Harry Potter serie. Helaas dicht maar wel de buitenkant gezien.

Van iemand de tip gekregen om naar Mary Kings close te gaan waar je een mooi idee krijgt van het leven in zo'n stad in de 17e eeuw. Smerig, dat in elk geval. Maar wel een leuke tour.

Tot slot naar Edinburgh Castle. Intussen deden mijn voeten flink zeer van het gesjouw in de stad dus ik heb de tour overgeslagen.

Al met al een leuke stad, erg blij dat ik gegaan ben. Nu maar even met de voetjes omhoog.

1. Jessica:
    23 juni 2022
    Gewoon op je tuinklompen lopen🤣🤣
  2. Grietje Tangenberg:
    23 juni 2022
    Zeker! Op de camping doe ik ze meteen aan😁