Schotland bereikt

21 juni 2022 - Loanhead, Verenigd Koninkrijk

Gereden: 238 km

Tijd: ca 5 uur

Weer: 22 graden, klein buitje onderweg

Volgens de informatie aan boord zou er een centrale wake up call komen zodra het ontbijt begon. Om 6 uur dus. Maar al wat er kwam om 6 uur: geen wake up call. Gelukkig ben ik een vroege vogel dus ik stond om 7 uur gedouched en wel klaar om weer in de auto te stappen. (Om 7.30 aankomst in Hull).

En toen kwam de wake up call.....Mijn telefoon gaf nog Nederlandse tijd weer dus....ik was gewoon een uur te vroeg.....🙄😆

Nou ja, dan maar een frisse neus halen en koffie.

Om 7.30 Engelse tijd weer in de auto de boot af. Links rijden is niet moeilijk als er maar auto's voor en achter je rijden. Bij de eerste stop bleek dat een parkeerplaats afrijden nog wat oefening vraagt. 😅

Tot Newcastle op de snelweg. Maar toen.....wow....ik was even vergeten hoe blij ik hiervan word. Tweebaans weg, heuveltje op, heuveltje af, mooie bochtjes, prachtige parkeerplaatsjes met fantastisch uitzicht..... Het schoot voor geen meter op maar de omgeving maakt dat allemaal meer dan goed. Hier kwam ik voor!

Mijn eerste bezienswaardigheid: Rosslyn chapel. Bekend geworden uit "de Da Vinci code", boek van Dan Brown en de verfilming daarvan. De locals noemen dat "het wonder van Roslin". Ik hou van hun humor. Door de Da Vinci Code komen er nu zo'n 200.000 bezoekers per jaar, tegen 30.000 vroeger. Met die opbrengst kunnen ze de kapel mooi onderhouden.

Bovendien een plek waar de energie erg hoog schijnt te zijn omdat het op een kruising van energiebanen ligt. En ondanks dat het erg druk was heb ik dat wel gevoeld. Poeh! Een beetje licht in mijn hoofd stapte ik na een uurtje de auto weer in. Om te ontdekken dat er een paar honderd meter van de kapel een kampeerplaats is. Eigenlijk doen ze geen tenten. Maar ach...voor mij alleen en voor 2 nachtjes wilden ze wel over hun hart strijken. Ik kreeg zelfs nog een beetje korting op het reguliere tarief omdat ik alleen ben Liefffff....

Morgen Edinburgh maar eens verkennen!

1. Karin:
    21 juni 2022
    Wauw! Ziet er prachtig uit! Fijn dat je het al zo naar de zin hebt...geniet ze! Edingburgh schijnt ook prachtig te zijn!😍