De heenreis

21 februari 2023 - Cairo, Egypte

Gisteren stond de reis naar Egypte op het programma. Ian en ik hadden er beide zin in!

Overdag vliegen, dat is best relaxed richting Schiphol. We hadden een parkeerplaats geboekt met privé chauffeur. Heel erg luxe! Dat begon alvast goed. Vlucht was iets later dan gepland maar ach, we zaten wel goed. De afgelopen jaren hadden we een paar keer gereisd met een prijsvechter. Dan heb je dus alleen een zitplaats. Hier hadden we een schempje waar we films op konden kijken, maaltijden en drankjes. Helemaal prima. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

In Egypte aangekomen moesten we door de paspoortcontrole. Tsjongejonge, daar maken ze werk van! Het schoot voor geen meter op. Gelukkig waren we via whatsapp inmiddels al in contact met onze chauffeur. Hij wachtte netjes op ons en samen doken we het verkeer in. Pffff en wat voor een verkeer! Links en rechts inhalend, appen en belllen achter het stuur, er rijdt van alles rond zonder licht en op vierbaanswegen staat ook zomaar ineens iemand stil. En niet één keer maar om de haverklap.😱 We hebben ons de ogen uitgekeken en waren blij dat we een chauffeur hadden. Zeker na een dag reizen.

En toen het hotel: pffff wat een gribus! Er is niks echt netjes en de kamer die we hadden was verschrikkelijk! Toilet spoelde niet door, de badkamer was niet schoon, de bedden voelden niet schoon, de deur ging niet op slot en het raam keek uit op een bouwvallige binnenruimte. Geen daglicht dus.

Het was inmiddels bijna 12 uur en we waren moe. Ian was zelfs ziek. Flinke hoofdpijn en misselijk. We hebben het er voor die nacht maar bij gelaten maar de volgende morgen iemand opgezocht om te vertellen wat ons niet beviel.

Prompt kregen we een andere kamer. In elk geval een ruimere en schonere kamer. We kijken het nog eens even aan en anders zoeken we een andere plek. Hoewel we inmiddels door hebben dat de standaard hier een stuk lager ligt dan bij ons dus dat zal even zoeken worden dan.

Het uitzicht vanaf het dakterras is wel geweldig. Als je wat verder weg kijkt. Dichtbij is het een bende!

Omdat Ian zich nog steeds niet fit voelt, doen we het vanmorgen rustig aan. Vanmiddag gaan we naar het museum.