Laatste dag

24 februari 2023 - Cairo, Egypte

Vandaag niet veel te vertellen. Na 3 intensieve dagen was ik wel moe. En in plaats van vannacht fatsoenlijk te slapen lukte me dat wat slecht. Met als gevolg nog steeds moe. Vanmorgen dus omgelummeld. Even de straat door gewandeld op zoek naar wat te eten en we vonden zowaar een supermarktje. Altijd leuk, boodschappen doen in het buitenland.

Vanmiddag toch nog maar even er op uit gegaan naar het National museum of civilization. Zo langzamerhand valt de geschiedenis van Egypte voor mij wat op zijn plek. In de kelder van het museum veel mummies van koningen die tussen 3000 voor Christus tot ongeveer het begin van de jaartelling leefden. Bijzonder hoe ze het voor elkaar kregen toendertijd om een lichaam zo te prepareren dat het 5000 jaar later nog goed is. (Nou ja....goed...relatief dan hè) Dat kunnen we met onze huidige technologie niet eens.

Vanavond gaan we als afsluiter lekker uit eten in een wat chiquer restaurant. Dat hebben we wel verdiend na alle ontberingen😅

En dan morgenvroeg om 6 uur weer de auto in naar het vliegveld. Om 10 uur vliegen we weer terug naar Nederland.